thirzabroekhuizen.reismee.nl

Rainbow beach

Een nieuw stukje voor jullie, geschreven met mijn voetjes in het zand, de zon op mijn huid en de wind in mijn haren.

Ik heb nu al ruim twee weken twee fulltime banen. Ik werk van 05:00 tot 15:00 in het hostel, waar ik nu ook nog slaap, en van 16:00 tot 22:00 in een (eet)café in het dorp. Ik krijg vaak de vraag waarom ik zo moe ben als mensen vragen hoe het met mij gaat. Mijn jaar in Australië is helaas geen jaar durende vakantie. Ik moet ontzettend hard werken om mezelf te onderhouden en mooie dingen te kunnen zien. Het is meerdere maanden lang "afzien" zodat het reizen daarna alles weer goed maakt.

Door al het harde werken, weinig rust en vooral vanwege slaaptekort heb ik besloten mijn uren in het hostel op te zeggen, meer uren in het café te maken èn op zoek te gaan naar een huurhuis. Na een onverwacht korte zoektocht heb ik een huurhuis gevonden in Rainbow beach! Een prachtig duplex huis met een zwembad in de achtertuin en een balkon met een adembenemend uitzicht. Wat ben ik hier gelukkig mee! Stiekem ben ik in Australie veranderd in een smetvrezende opruimfreak, dus geen ontplofte hostelkamer meer voor mij!

Wat maakt een huis, een thuis? Vanochtend wakker geworden met de geur van gemaaid gras en een vrolijk musje voor de deur deed me denken aan thuis. Ik merk dat ik niet alleen familie en vrienden mis in Nederland, maar ook het land zelf. In Nederland heerlijk klagen als je 4 uur in de auto moet zitten vanwege een afspraak of familiebezoek, terwijl je hier na 4 uur rijden pas bij de supermarkt bent. De Nederlandse nuchterheid, direct kunnen zijn zonder te kwetsen, heerlijk! De winterse dagen, met regen, ja zèlfs dat mis ik! Zo zijn er een hele hoop verschillen!

Vandaag ook nog een gelukje met werktijden dus heb ik eventjes tijd om weer te ontspannen en genieten van waar ik ben. Helaas worden de meest mooie omgevingen ook "normaal" als je hard werkt en een leven probeerd op te bouwen. Gelukkig heb je dan soms een momentje voor jezelf waarin je weer om je heen kunt kijken en beseft dat je aan de andere kant van de wereld zit!

Al met al heel veel goed nieuws vanaf Queensland, the sunshine state!

P.s hoe prachtig ik de ervaring van Australië ook vindt, mijn hart ligt (nog) in Nederland! (Fijn he mama ;))










Reacties

Reacties

Anita Broekhuizen

Ben zo blij dat je nu ook positieve dingen meemaakt! Je werkt inderdaad super hard. Hebt vaak niet eens tijd om tussendoor te eten. En daar maak ik me als moeder dan weer zorgen over. Maar als ik je dan op het strand zie liggen met een lekkere bak vers fruit dan besef ik dat je heel goed voor jezelf kunt zorgen en dat ook doet! Straks in jullie huurhuis weer heerlijk slapen. Daar knap je zo enorm van op. Ik ben wederom heel trots op je! En ja, ik ben zeker blij dat je hart nog in Nederland ligt!! ????

Miranda

Ik ben erg blij voor je dat je een nieuw stekkie hebt gevonden. Je maakt inderdaad wel veel uren, maar gelukkig pik je de rust die je kunt, ook dat is belangrijk.
Nu is Austalië een duur land, dus je zult wel moeten als je ook dingen wilt blijven zien en doen.
Heb je wel weekenden vrij?
Want 7 dagen per week is toch bijna niet te doen? Dat gaat je opbreken lijkt me.
Maar goed lieverd, geniet van alles......

En Anita, geen zorgen, alles komt goed......

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active